Palkittu DEI -asiantuntija sekä markkinoinnin ja viestinnän osaaja Sara Salmani kouluttaa yrityksiä ja organisaatioita monimuotoisuuden, inklusiivisuuden, ja yhdenvertaisuuden tärkeydestä. Hän laajentaa yleisön ymmärrystä mm. monimuotoisuuden edistämisestä, tiedostamattomien ennakkoluulojen tunnistamisesta sekä inklusiivisen markkinoinnin hallitsemisesta.
Salmani on myös johtanut ja konsultoinut lukuisia valtakunnallisia ja kansainvälisiä projekteja mukaan lukien Suomen ensimmäisen Ramadan -kampanjan kauppakeskus Itikselle. Hänen viimeisimpiin konsultointiprojekteihin kuuluvat esimerkiksi Palloliiton ja Niken kampanja urheiluhijabien lahjoituksista uusille ja vanhoille pelaajille, josta uutisoivat kansainväliset mediatalot kuten CNN ja BBC. Tämän lisäksi hän toimi konsulttina TBWA Helsingin ja TietoEvryn kampanjassa The Polite Type, joka voitti Vuoden Huiput 2020 Grand Prix palkinnon.
An award-winning DEI specialist and a marcomms consultant and DEI specialist, Sara Salmani trains companies and organizations on the importance of diversity, equity, and inclusion. She sheds light on subjects such as advancing DEI, understanding unconscious bias, and mastering inclusive marcomms. Salmani has also managed and created several national and international marketing campaigns, including Finland’s first Ramadan campaign for shopping centre Itis.
Her latest consultancy work includes The Football Association of Finland and Nike's donation of sports hijabs to old and new players, gaining recognition worldwide on media channels such as CNN and BBC, as well consulting for The Polite Type campaign created TietoEvry and TBWA Helsinki, winning the Grand Prix award at Vuoden Huiput 2020.